שיפוץ ושדרוג אופני הרים זנב קשיח Trek 4100

אורית ואני קנינו את אופני ה- Trek 4100 שלנו לפני כ- 18 שנים. התמונה בראש העמוד היא תמונת קטלוג מאותם השנים.

אלו היו אופני השטח הראשונים שלנו. המטרה הייתה לצאת לשבילים ולאויר הפתוח.

לא ידענו כלום על אופני שטח, מה טוב, מה רע, מה חשוב יותר ומה חשוב פחות כאשר בוחרים אופניים.

אלו היו אופניים ברמת כניסה, אבל עם שלדת אלומיניום שזה היה משהוא די חדש באותם ימים. מערכות שימנו 21 הילוכים, בולם קדמי 70 מ"מ, צמיגים 1.95". בצבע האדום זה היה WOW!!!

אחרי פחות משנתיים עשיתי את סבב השיפורים הראשון על האופניים שלי. זה כלל: 

זה עבד מצויין והאופניים שימשו אותי בכל הטיולים ללא כל בעיה. כל זה עד שאחרי טיול די רגוע באזור פארק קנדה שמתי לב שהגלגלים שלי קיבלו צורה לא רצויה. ניסיתי ליישר ככל שכישוריי מאפשרים, זה החזיק מעמד חודשים ספורים.

לטובת השקט הנפשי שלי הזמנתי סט צירים (Shimano Deore) וקניתי 2 חישוקים Sun Ringle עם 36 חורים, חישוקים שמתאימים במיוחד לרכיבה ממש אגרסיבית אבל גם לאנשים כמוני עם עודף משקל. הגלגלים נבנו בעבודת יד ומחזיקים מעמד יפה יפה עד היום (הם כבר לא אצלי, נמסרו לילד שאהב לקפוץ מכל מקום ומעל כל דבר עם האופניים).

אחרי שנה נוספת של רכיבות בכל רחבי הארץ עברתי לאופני שיכוך מלא ודי הוצאתי אותם לגמלאות.

הזוג השני, של אורית, שמר על מקוריותו לאורך די הרבה שנים. כן עברו בזמנו שדרוג אחד – החלפת כידון אחרי נפילה קלה שגרמה לכידון המקורי עקמת קלה. 

מאז, ובמשך 12-13 שנים, בכל פעם שהחלפתי, שיפרתי או סתם חשבתי שיש רכיב יפה יותר שכדאי לי לרכוש, הרכיב המוחלף מצא את דרכו לאחד משני זוגות האופניים האלו – שהעבירו את רב זמנם במחסן.

כך, אחרי כל כך הרבה שנים, שני זוגות האופניים במצב שמיש לחלוטין, עם רכיבים די איכותיים ובסך הכל מספקים חווית רכיבה ממש טובה כל פעם שהם יוצאים לרכיבה איתם. 

שני הזוגות הם בעלי 27 הילוכים בימים אלו. האופניים של אורית מותקנות ידיות הילוכים / בלמים משולבות STI (מעבירים הילוכים על ידי הזזת ידית הבלימה) מכניות ברמת Deore LX/XT. באופניים אלו המעביר האחורי הוא מסוג Low Normal, לדעתי העברת ההילוכים באמצעות מעבירים אלו מהירה, שקטה ונקיה יותר.

לשני הזוגות גלגלים מעולים. האופניים של אורית "זכו" לחישוקי Ambrosio איטלקיים (השוזמנו בטעות במידה הלא נכונה לטובת בניית אופני הטורינג שלי…) עם צירים Deore ובניה בעבודת יד במעבדה של רפי. האופניים שלי ירשו זוג גלגלים עם חישוקי Mavic 321 וצירים Deore LX – גלגלים אלו שימשו אותי במשך יותר מ- 10 שנים ללא כל תקלה, שמיניה או בעיה כלשהיא. מדהימים.

ואחרי כל כך הרבה מילים, קצת תמונות…

ראשית, בקיץ 2013 הייתי מספיק אמיץ כדי לצאת לטיול הטורינג הראשון שלי בחו"ל, זה היה טיול באנגליה – כ- 500 ק"מ ב- 8 ימי רכיבה. באותם שנים לא היו לי אופני טורינג, אז הרכבתי על ה- TREK הישן והטוב שלי צמיגי כביש לגלגלי 26, סבל, מגיני בוץ ותיקים ויצאתי לדרכי. בסך הכל, הכל עבר עם תקלות קטנות שלא פגען בטעם הטוב שהטיול השאיר.

וככה נראים האופניים שלי היום.

החלק הבולט ביותר הוא הבולם הקדמי, Rock Shox REBA 115mm (ניתן לשינוי ל- 85 מ"מ או 105 מ"מ במעבדה), עובד יותר טוב מבולם FOX בן שנה וחצי המותקן על האופני שטח שאני רוכב עליהם כיום. לטעמי לפחות.

עוד נקודה – השלדות האלו הן בעלות נקודות הברגה למתאם בלם דיסק אחורי ייחודי של TREK. במקום לחפש כזה, השתמשתי במתאם של חברת A2Z, המתלבש על השלדה בלחץ באמצעות מספר ברגים. זה נראה יציב למדי ובהחלט מחזיק את הקליפר ממש טוב. בקיצור, עושה את העבודה.

trek 4100-103
trek 4100-102

אני ממש רוצה לציין התרשמות אישית מהשלדות האלו, כמעט של "פעם" ש- TREK הביאו לעולם רכיבת השטח.

הן כל כך נוחות, כל כך קלות לרכיבה ומאפשרות כל כך הרבה אפשרויות להרכבת רכיבים בכל הרמות הקיימות שזה ממש כיף לשחק איתן. לפני מספר חודשים שיפצתי זוג נוסף של אופני TREK מאותה סדרה, רק יותר חדשים בשנתיים – שלוש. היה ממש קל למצוא רכיבים עודפים אצלי במגירות ואצל חברים, שני הדברים היחידים שקנינו הם פדלים שטוחים וציר מרכזי. וגם הרכבנו צמיגים חדשים. התוצאה היא זוג אופניים ממש חמוד, מוכן לרכיבה בעיר ובשטח. 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

The maximum upload file size: 128 MB. You can upload: image, audio, video, document, spreadsheet, interactive, text, archive, code, other. Links to YouTube, Facebook, Twitter and other services inserted in the comment text will be automatically embedded. Drop file here

עגלת קניות
Copy link
Powered by Social Snap